کد مطلب:303590 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:127

سفارشات رسول خدا در حق فاطمه
از ابن عباس روایت شده كه روزی حضرت رسول اكرم (ص) در جمع اهل بیت علیهم السلام امام علی (ع) و فاطمه (س) و حسن (ع) و حسین (ع) نشسته بودند به آنها نگاه كردند و سر به آسمان بلند كرده و عرض كرد خداوندا تو می دانی كه اینها اهل بیت من و محبوبترین خلق نزد من اند خداوندا تو می دانی كه اینها را دوست می دارم خشم بگیر هر كس را كه با اینها خشم می گیرد، محبت كن با هر كس كه با اینها محبت می كند و دشمن باش با هر كس كه با اینها از سر كین و دشمنی بر می خیزد و یاری كن هركس را كه اینها را یاری می كند.

بارالها اینها را پاكیزه و مطهر از هر رجس و پلیدی گردان و از جانب خود ایشان را به روح القدس مؤید كن.

سپس روی با علی نموده و فرمود: یا علی تو امام این امتی و جانشین من در میان آنها هستی، و سوق دهنده مؤمنین به سوی بهشت می باشی و گویا می بینم كه دخترم فاطمه در روز قیامت می آید در حالی كه بر ناقه ای از نور سوار است و هفتادهزار فرشته در طرف راست و هفتاد هزار در طرف چپ و این تعداد در پیش روی او و همین مقدار از پشت سرش در حركت اند او نیز زنان امت مرا به سوی =بهشت سوق می دهد پس هر زنی كه پنج وقت نماز خود را بخواند و روزه ماه مبارك رمضان را بگیرد و در حال استطاعت حج خانه خدا را انجام دهد و زكوة مالش را بپردازد و از شوهر خود اطاعت كند و علی و اولادش را دوست بدارد داخل بهشت خواهد شد به شفاعت دخترم فاطمه. و انها لسیدة نساء العالمین فقیل یا رسول الله اهی سیدةنساء عالمها فقال صلی الله علیه وآله ذلك لمریم بنت عمران فاما ابنتی فاطمة فهی سیدة نساء العالمین من الاولین و الاخرین.

همانا فاطمه سیده زنان عالمیان است. گفته شد یا رسول الله آیا فاطمه سیده زنان زمان خودش است؟ فرمود: آن مریم دختر عمران است كه سیده زنان زمان خود بود اما دخترم فاطمه پس او سیده زنان در دو عالم از اولین تا آخرین است [1] و هرگاه در محراب عبادت باشند هفتاد هزار فرشته از ملائكه مقرب الهی بر او سلام می كنند و به او این ندا را می كنند همان ندایی كه به مریم بنت عمران می نمودند یا فاطمه ان الله اصطفیك و طهرك و اصطفیك علی نساءالعالمین.

ای فاطمه همانا خدا تو را برگزیده و با طهارت گردانیده، و تو را بر تمام زنهای عالم برتری داده است سپس فرمود: یا علی بدان كه فاطمه پاره تن من است و نور چشم من و میوه قلب من است یسوئنی ما سائها ویسرنی ما سرها. بدی به او بدی با من و شادمانی او شادمانی من است و او اول كسی است از اهل بیت من كه به من محلق می شود.

پس با او نیكویی كن بعد از من. ان فاطمة شجنه منی یسخطنی ما اسخطها و یرضینی ما ارضاها. [2] .

همانا فاطمه رگ و ریشه من است هرچه او را به خشم می آورد مرا نیز خشمگین كرده و هرچه موجب خشنودی او می شود مرا نیزمسرور خواهد ساخت.


[1] پس واي بر آن كسي كه در مجلات و روزنامه ها مي نويسد كه فاطمه (س) الگوي زنان اين زمان نيست! چگونه ممكن است از زبان بهترين انبياء حضرت زهراعليهاسلام سيده زنان عالم از اولين تا آخرين باشد ولي الگو و اسوه نباشد؟!.

[2] امالي شيخ صدوق به نقل رياحين الشريعه ج218/1.